BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 15 januari 2011

Core-träning hemma

Lördag kväll och jag har missat Gerdahallens öppettid. Jag trodde de hade öppet till 17.30 men istället bara till fem, och det gjorde tyvärr skillnaden att jag inte skulle hinna med mitt pass. Så jag skippade det och tog fram yogamattan och pilatesbollen, och sökte core-övningsvideos på nätet. Jag hittade en videoplaylist på eHow! Klicka länken, om du är nyfiken.
Jag gjorde nio olika övningar. Varje set var tills jag fick mjölksyra eller inte kunde göra en till med bibehållen form. En del övningar gjorde jag ett set, men vissa andra (främst de som riktade sig till midjepartiet eller övre ryggen) gjorde jag två set.

Jag är faktiskt nöjd med den här ersättningsträningen. Att göra ett core-pass hemma när jag inte kan gå till gymmet är nog väldigt positivt för stabiliteten och de djupa core-musklerna. För mina benböj är coreträning säkert väldigt effektivt, och det är ju ett av mina mål (dvs att göra ordentliga squats).

0 kommentarer: