BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 6 januari 2011

Stångträning

Hej alla motionärer! 

Idag genomförde jag pass 1, på löjligt låga vikter. För att jag är svag. There, I've said it. Men också för att jag har träningsvärk sen det löjliga gympa med stång-passet jag var på i förrgår. 

Jag använde samma stång i böj, axelpress och goodmornings. Alltså stångträning :) 

Squats (med hälarna lite upphöjda) 
5 x stången 
5 x stången 
5 x 30 kg 
5 x 30 kg 
5 x 30 kg 
Med hälarna på en platta böjde jag mig inte alls lika mycket framåt som förut, vilket varit mitt problem. Detta ska jag självklart fortsätta med! Jättelätt att komma ner i bra djup också. 

Axelpress 
5 x 20 kg 
5 x 20 kg 
5 x 20 kg 
Note to self: kom ihåg att vara explosiv i starten, och att ha tyngden över armbågen. 

Goodmornings 
10 x 20 kg 
10 x 20 kg 
10 x 23 kg 
10 x 23 kg 
Kom ihåg att spänna ut magen, och sen dra in naveln. 

Crunches på boll 
8 st 
8 st (sneda) 

Fällkniv med händerna i ribbstolen 
8 st 
8 st 
Jobbigt! Komsi, magmuskulaturen... 

Allrighty! Imorgon jobbar jag, men på lördag förmiddag räknar jag med pass 2. Hej dårå! 

0 kommentarer: