BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 18 mars 2013

Pilates

I mitt förra inlägg skrev jag att det krävs core-träning, så jag passade på och gick på ett Pilates-pass idag (Pilates med redskap för att vara specifik). Det känns ju knappt som träning, men det krävs mycket fokus, man ska spänna bäckenbotten och hålla in naveln hela tiden. Tror man kanske kan se det som en crash course och för framtida aktivering av core-musklerna.

Det jobbigaste idag har varit att cykla! FY FAN vad det blåser! Imorgon har de lovat fortsatt storm och 2-3 dm snö, och jag ska jobba från morgonen.

Förresten har jag köpt teststickor för ketoner i urinen. Ska testa om de ger nåt utslag, spännande va? Detta är kopplat till lågkolhydratkost, för man hamnar i ett fettförbrännande stadie där kroppen bildar ketonkroppar av fettsyror som används som energikälla, och det kan man mäta med såna teststickor.

0 kommentarer: