BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 11 januari 2012

Yoga

Cykel 15+10+15 minuter

Yoga! Ett baspass på Gerdahallen efter jobbet var lagom uppvärmning inför ett mer rörligt år 2012. Det var en bra instruktör också, Cheryl kan hon ha hetat.



Sen åkte jag och hämtade mitt träningsspel till Wii, EA Sports Active 2. Gjorde en profil och påbörjade ett mixat träningspass. Jag tycker det verkar bra! Ett fullgott alternativ till träning när jag inte vill iväg nånstans eller ens utanför dörren.
Spelet använder sig av två sensorer som registrerar rörelserna, det medföljer ett gummiband och vissa övningar har man möjlighet att göra med balansbrädan. 

Imorgon tänkte jag gå på Pilates på Gerdahallen, men det är en riskfylld tid: jag slutar kl 17 och passet börjar 19:15 - stor risk att man bara kommer hem och lyckas peta ner nåt i magen och inser att det var ju ungefär vad jag orkade med efter jobbet... och så fastnar man i soffan.
Men! Om det händer så kan jag göra Wii-träning :D

0 kommentarer: