BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 29 januari 2010

Ryggen och att dricka luktsuddis...

Jag susade till gymmet på cykeln, slirade lite i snön och sen dags för marklyft!

1. Marklyft
50 kg x 8
70 kg x 7
60 kg x 8
65 kg x 7
Flåsigt, jag hinner andas en jävla massa medan stången är på väg upp. 

2. Latsdrag, cable
20 kg x 10
30 kg x 8
35 kg x 6
30 kg x 7
Gör alltid ett uppvärmningsset för att hitta kontakten i latsen, vilket är svårt när de är som lövbiffar.

3. Sittande rodd, cable
30 kg x 8, 8, 8
Gjorde strikta fina med ett stopp i ytterläget. 

4. Stångrodd
23 kg x 8, 8, 8
Istället för hantelrodd. För variation. 


Cykelturen till gymmet fick stå som uppvärmning och stretcha håller jag på med nu på vardagsrumsgolvet.



När jag väntade på Jakob i lobbyn efter passet drack jag min nya gainer. Jag tänkte att vanilj är relativt svårt att misslyckas med - klart det inte är äkta vanilj i, men vanillin går väl ner det också. Som glass tänkte jag att det skulle smaka.

Men nej.

Det är samma "vanilj"-smak som doften av luktsuddisar. Jag kan bara hoppas att jag vänjer mig. Jag har nämligen fyra kilo gainerpulver i den här smaken i skafferiet.

0 kommentarer: