BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 2 maj 2012

Går och går

Hej bloggläsare!

Igår gick jag både till och från jobbet, vilket är 4,5 km enkel väg. Imorse gick jag hit igen! Anledningen är att min cykel har punka efter att ha åkt över ett häftstift... Ytterligare krut till min hurtighet är att jag börjat klockan sex båda dagarna och alltså varit ute klockan 5:20.
Man ska inte klaga på att cyklingen, men att gå i 35 minuter är bra mycket mer träning än att susa fram på cykel i nio minuter, eller hur?
Så 13,5 km och 105 min, det klirrar i motionskassan.

Low-carbandet går bra. Sakta men säkert åtnjuter jag de positiva effekterna av att inte äta kolhydrater. Först och främst har jag jämnare energinivå. Jag har också mer energi! Jag känner mig piggare på morgnarna. Mitt humör är jämnare. Behovet av att äta tätt och regelbundet är minskat. Nu kan jag bli hungrig utan att vara tjurig och orkeslös. Jag har gått ner tre kilo. Jag tänker överhuvudtaget inte på hur mycket jag äter, det verkar som jag kan bli mätt på lite mat men jag mår inte dåligt av att äta jättemycket heller. Promenader känns lättare. Trots att jag "borde" vara jättetrött när jag sovit för lite och sen gått till jobbet så håller jag mig relativt pigg, jag sitter iaf inte och klipper med ögonen. Min mage är tyst och snäll, jämt.

1 kommentarer:

Sofia Finnved sa...

Härligt att läsa. :)