BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 19 maj 2012

Lägesrapport

Lite status och mått:

Vikt efter frukost, efter bajs, efter gym: 63,8 kg
För kännedom, i förrgår var det 62,8 kg.

Midjemått: 69 cm
Stuss: 100 cm
Bröstkorg längs bh-band: 73 cm
Vad: 36 cm
Lår högt upp: 58 cm

Har haft ont i stortåleden, hallux. Det har gått upp och ner, men just idag har det känts bra. Att promenera har inte gått nåt bra, för det handlar mest om att det gör ont i läget då foten är längst bak och hallux-leden är som mest flexad. Styrketräning har gått bra, har såklart inte gjort vadpress eller stegat runt med utfall eller så.

Jag gör all träning i gymmet utan skor.

Jag borde stretcha hamstrings och allt annat som gör att man tail tuckar i botten på squaten.

LCHF är the way to go, jag mår bäst när jag följer min kost. Jag fuskade för några dagar sen när Avalon bjöd på våffelfrukost och åt två stycken, den ena med sylt på. Mådde crap resten av den dagen och vaknade vrålhungrig dagen därpå.
Ska man äta kolhydrater ska det iaf inte vara vetemjöl. Och helst i samband med träning.

2 kommentarer:

Sofia Finnved sa...

Nä vetemjöl är skit! Jag har ätit rabarbersmulpaj två dagar eftersom det inte har varit situationer där man lätt kan avstå. Farmor som jag inte träffat ofta bakade en liten en, och sedan när vi träffade Olas farbror var det bakad paj. Nåja, inte märkt några negativa effekter i alla fall, trots tillsatsrik vaniljsås till. Jippi!

Marie Krochmal sa...

Om du njöt ordentligt kan det inte varit någon fara :)