BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 26 februari 2011

Chop chop!

Jag vaknade med tandvärk uttahelvete och skippade att träna som avtalat klockan tio med Jakob, Kristoffer och David.

Men! Många timmar senare pallrar jag mig faktiskt iväg efter både tre timmars frukost, kaffe, kladdkaka, lunch och mer kladdkaka. 50 minuter innan stängning glider jag in och gör följande:

Pass 3

Marklyft 
40 kg x 5
60 kg x 3
80 kg x 3
90 kg x 3 PB! , 1, 1, 1
Bättre med tre reps plus tre singlar än fem singar som förra veckan. Måste jobba mer med greppet, då finns det inga ursäkter att inte fixa fem reps på 90 kg nästa vecka. 

(Ungefär här tog jag mina aminosyror.)

Lutad hantelpress 
12,5 kg x 10, 10, 10, 8, 9
Jag har lite ont i främre deltoideus och tänkte första skippa pressarna, men jag tänkte prova iaf, och det gick ju bra! Men samma vikt nästa vecka. 

Lätta chins
Assistans 16 x 10, 10, 10
De stängde och en anställd gick förbi och tittade uppfordrande på mig, så jag hann inte göra alla fem set. 

Här hemma svepte jag resten av aminot, och åt köttbullar med fullkornsmakaroner och ärtor som Jakob hade lagat, mmm! Och sen stretchade jag efter ett tag, när jag kom på att jag inte gjort det än...

Jag tror nästa pass blir på min födelsedag faktiskt!

0 kommentarer: