BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 9 februari 2011

Personbästa i bänkpress

Imorse drog allt ut på tiden. Jakob skulle följa med för att bl a passa mig i bänken, men så gick inte det. Men så sa han till mig att det är ingen match att gå och gymma när man har bra förutsättningar. Jag är tuff, jag går och tränar även när förutsättningarna ändras till det sämre.

Cyklade till gymmet.

Pass 2

Frontböj
20 kg x 10
30 kg x 5
32,5 kg x 5, 5, 5, 5
Jag blev lite förvirrad. Hade skrivit 35 kg, men jag tror jag bara skulle höja med 2,5 kg. Men det gick bra iaf!

Bänkpress
20 kg x 10
30 kg x 5
35 kg x 3
37,5 kg x 5, 5, 5 PB!
Yeee-haw! Jag VET att jag inte pressat 37,5 fem gånger förut. Så jävla nice. Och jag fixade det utan nån som passade. 40 kg nästa vecka. Hee hee...

Rodd t-bar
22,5 kg x 8, 8, 8, 8
Nu gick det fan bra. 25 nästa vecka.

Lätta chins
Ass 15 x 10, 10
Ass 16 x 10, 10
Jag sänkte assisten från förra gången, men fick sån mjölksyra i greppet efter rodden, så jag höjde igen. Och så hann jag inte med sista setet, hade bråttom till jobbet. Fortsätter på assist 16 helt enkelt!

På jobbet var det mycket att göra från minut 1, och jag har bara lyckats stretcha lite mellan samtalen.

0 kommentarer: