BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 20 februari 2011

Marklyft och migrän

Igår kväll var Jakob och David fulla när jag kom hem från jobbet, och jag skrattade gott åt dem. De hade delat på en och en halv flaska vodka. De gick upp vid nio medan jag sov till elva. Herregud. Sen sågs vi på gymmet strax efter tolv. Hur fan funkar de grabbarna egentligen?
När jag kom hem och stretchade och tog mina aminosyror hade jag ont i huvudet, och tog en värktablett innan duschen. Men sen blev det bara värre, fy fan! Jag låg raklång i soffan och hade världens huvudvärk bakom pannan, och var extremt ljuskänslig. Sen la jag mig under täcket och led, blickstilla. Huvudvärken fanns då i hela huvudet, och jag var tvungen att begränsa alla sinnesintryck. Jakob ordnade en dubbel Resorb som jag drack och så låg jag och vilade med Bisou. Efter några timmar hade det släppt tillräckligt för att jag skulle kunna gå upp. Undrar om jag hade migrän...
Nu har jag ätit lite och tittat på tv, känner mig inte hundra men oerhört mycket bättre än innan.

Här är dagens träning i vilket fall!

Pass 3 

(Tog aminosyror precis innan marklyften.)

Marklyft 
40 kg x 5
60 kg x 5
80 kg x 3
85 kg x 1
90 kg x 1, 1, 1, 1 PB! 
Både bra och dåligt: Gjorde alla lyft förutom ett på 90 utan remmar. Greppträningen har funkat! Jag var helt lycklig och förvånad. Meningen var ju dock att göra ett set på fem reps, men jag lyckades verkligen bara göra en i taget och failade på den sista. 90 nästa gång också! 

Hantelpress, lutad
11 kg x 10, 10, 10, 10, 10 PB!
Klarade alla utan problem, kändes mycket lättare än förra gången då en rep saknades. Jakob uppmärksammade att alla reps såg tunga ut, och var imponerad över att jag ända klarade 5x10... 12 kg nästa gång. 

Lätta chins 
Assist 15 x 10, 10, 10, 10, 8
Svinjobbigt i underarmarna. Inte så konstigt efter marklyft utan remmar. Men i de sista seten kände jag mig rejält utmattad och ville bara hem. Kanske här jag började må dåligt? Måste komma ihåg att fortsätta med assist 16 i pass 3. 


Jag cyklade hem och ja, resten har ni redan läst ovan.

0 kommentarer: