BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 16 februari 2011

Träningskompisar är långsamma

Var hälsad, motionär!

Idag skulle jag gymma själv, men så var power racket upptaget av Ylva och David! Som såklart lät mig komma mellan :) Sen ringde Jakob och hade fått ändrade planer, så han dök upp bara en liten stund senare, åtföljd av Kristoffer. Helt plötsligt var vi fem som tränade. Det jag kan konstatera är att mellantiden är trevligare med sällskap, men att allt tar en sån jävla tid. Inte bara att man måste vänta på fler personer mellan sina set, men att vissa pratar en jävla massa istället för att sätta igång och lyfta sitt skit...

Cyklade till Gerdahallen

Pass 1

Benböj 
20 kg x 8
27,5 kg x 5, 5, 5, 5, 5
Ylva, David och Jakob tyckte de såg jättefina ut så jag tar ju trettio nästa gång. 

Axelpress
20 kg x 5
25 kg x 5, 5, 5 PB!
Samma vikt som förra veckan, men nu klarade jag det bra. 27,5 kg nästa gång! 

Tunga chins 
Assist 11 x 5
Assist 7 x 1, 1, 1, 1, 1
I efterhand upptäckte jag att det egentligen var 3x5 som stod på schemat, men oh well. Det gick jättebra, samma vikt som förra gången, men nu var jag utan tvekan över stången och sänker assistansen till 6 nästa gång. 

Höftlyft med böjda knän 
4 x 10 st
(Magövning) Kände mig stabilare i den här övningen än jag gjort förut. 


Stretchade benen på gymmet, ryggen och axlarna tog jag hemma.

Jakob sa att jag verkade ha kommit in i styrketräningen och att jag såg ut att kriga med mina tunga reps istället för att ge upp pga dålig stabilitet/svaghet. Jag håller nog med! Jag känner att jag bygger upp en grundstyrka som börjar ge sig till känna. Man måste säga att detta var ett toppenpass eftersom jag ska höja i alla övningar nästa gång!

0 kommentarer: